Hva er ICO?

27.09.2017 12:52

Definisjon av ICO- 'Initial Coin Offering"

 

En uregulert måte hvor midler økes for et nytt cryptocurrency venture. En startmynttilbud (ICO) brukes ved oppstart for å omgå den strenge og regulerte kapitalinnsamlingsprosessen som kreves av venturekapitalister eller banker. I en ICO-kampanje selges en prosentandel av kryptokurven til tidlige støttemodtakere i bytte mot lovlig betalingsmiddel eller andre kryptokurver, men vanligvis for Bitcoin. definisjon

Når et cryptocurrency startup firma ønsker å skaffe penger gjennom en Initial Coin Offering (ICO), oppretter det vanligvis et Crowdsale (ICO-kampanjeplan) på paper som angir hva prosjektet handler om, hvilke behov prosjektene vil oppfylle ved ferdigstillelse, hvor mye penger trengs det for å gjennomføre venture, hvor mye av de virtuelle tokens prosjektlederne vil beholde for seg selv, hvilken type penger er akseptert, og hvor lenge ICO-kampanjen skal løpe for. Under ICO-kampanjen kjøper entusiaster og støttespillere av firmaets initiativ noen av de distribuerte kryptotokens med fiat eller virtuell valuta. Disse mynter er referert til som tokens og ligner aksjer i et selskap som selges til investorer i en innledende offentlig tilbudsoperasjon såkalt IPO -transaksjon (IPO når et ikke-børsnotert bestemmer seg for å gå på børes for første gang). Hvis pengene ikke oppfyller de minimumskravene som kreves av firmaet, blir pengene returnert til de som har kjøpt og ICO regnes som mislykket. Hvis fondskravene er oppfylt innen den angitte tidsrammen, brukes pengene opp til å enten starte den nye ordningen eller fullføre den.

 
Tidlige investorer i operasjonen er vanligvis motivert for å kjøpe kryptotokens i håp om at planen blir vellykket etter at den lanserer, noe som kan oversette til en høyere cryptocoin-verdi enn hva de kjøpte den for før prosjektet ble gjennomført. Et eksempel på et vellykket ICO-prosjekt som var lønnsomt for tidlige investorer, er den smarte kontraktsplattformen Ethereum som har Ethers som sine myntvaluta. I 2014 ble Ethereum-prosjektet annonsert, og dets ICO økte 18 millioner dollar i Bitcoins eller 0,40 dollar per Ether. Prosjektet gikk live i 2015 og i 2016 hadde en Etherverdi som gikk opp så høyt som $ 14 med en markedsverdi på over $ 1 milliard.
 
ICOer ligner på IPOer og crowdfunding. Som IPO, selges en eierandel i oppstart eller selskap for å samle inn penger til enhetens virksomhet under en ICO-operasjon. Imidlertid, mens IPO-avtaler omhandler investorer, handler ICO'er med støttespillere som er ivrige etter å investere i et nytt prosjekt, omtrent som et crowdfunding-arrangement. Men ICO er forskjellig fra crowdfunding ved at de tidligere støttemodtagerne er motivert av en prospektiv avkastning i sine investeringer, mens midlene som er oppvokst i sistnevnte kampanje, er i utgangspunktet donasjoner. Av disse grunnene kalles ICO'er som crowdsales.
 
Selv om det er vellykkede ICO-transaksjoner på rekord og ICO'er er klare for å være forstyrrende nyskapende verktøy i den digitale tidsalder, blir investorer advart om å være forsiktige da enkelte ICO- eller crowdsale-kampanjer faktisk er falske. Fordi disse innkjøpsmedlemmene ikke er regulert av finansielle myndigheter som Securities Exchange Commission (SEC), kan penger som går tapt på grunn av falske initiativer aldri bli gjenopprettet.
 
I begynnelsen av september 2017 forbød Folkets Bank of Kina offisielt ICOs, og kaller det som forstyrrende for økonomisk og finansiell stabilitet i landet. Sentralbanken sier at tokens ikke kan brukes som valuta på markedet, og banker kan ikke tilby tjenester knyttet til ICO'er.
 
For mere informasjon klikk linken:
 
 
 
 
 

 

 

Tilbake